петък, 14 октомври 2016 г.

Yahoo!? ---> продължава да лази по нервите на потребителите си

Ако сте потребител на Yahoo и не сте си сменяли от поне две години паролата, вероятно сте се поизнервили поне малко, чувайки миналия месец за изтичането на половин милиард потребителски записи в Интернет. Пробивът е станал през 2014г., а появата на 200 000 000 акаунта в даркуеб форуми през август беше омаловажено от Yahoo. Както, вероятно и инцидентът през 2014г. Кой знае?! Все пак бавно се разкриват подробности от кухнята на Yahoo, които определено не са за външна публика. След разкритието за изтеклите записи, Yahoo все пак решиха да действат, разпращайки писма с подкана към потребителите да си сменят паролата. Междувременно се разбраха и подробности около пълната липса на внимание на мениджмънта в компанията към опитите на Амос Стамос някой да му обърне внимание.

Вследствие на това шефът по сигурността в компанията напуска Yahoo, за да поеме сходна длъжност във Facebook. А потребителите на услугите на Yahoo в САЩ със сигурност са се почувствали още по-изнервени, когато се разбра, че компанията е предоставяла неограничен достъп до пощенските кутии на американските служби – нещо, което беше отречено, но вероятно малцина са повярвалите с оглед на всичко, което се случи досега.

За да дойде тази седмица, когато се оказа, че Yahoo са забранили автоматичното препращане на писмата на потребителите към друга поща. Може да бъдем убедени, че решилите да напуснат Yahoo, вследствие на всичко изброено дотук, не са един и двама. Но смяната на поща, която си ползвал години наред не става за ден. А вече и не може да бъде направена, разбираме от Йън Пол от PC World. Той нарича действието на компанията „ужасно съмнително като време“ да бъде направено и мисля, че поне това може да се каже. Защо ли? Потребители, разбира се, и стойност. Както знаете, през лятото Verizon обявиха, че стартират процедура по придобиването на Yahoo за сумата от $4.8 млрд. Наскоро пък се появи информация, че заради неуредиците около пробива, неяснотата около него, недоволните и гневни потребители и заради стартиралите дела към Yahoo, както и за сриването на имиджа на компанията, която в последните години се бори да излезе на печалба, Verizon са искали да свалят един милиард долара от цената – информация, която по-късно беше отречена от самия шеф на Verizon. Та, някакси наистина съмнително звучи, когато на фона на тълпи напускащи потъналия кораб, Yahoo решава да забрани функцията, която ще им осигури, че няма да им се налага да пишат името на компанията в адресната лента на своя браузър.

Пол коментира, че услугата е спряна в началото на октомври, като не е известно, дали това е станало преди или след като се разбра, че Yahoo са предоставяли на службите пълен достъп до пощенските кутии на потребителите си.
„Ето кое прави деактивирането на препращането на пощата толкова любопитно. То идва тъкмо след две противоречиви разкрития – новини, които може да са накарали потребителите масово да изоставят Yahoo Mail за сметка на конкурентни услуги, като Gmail или Outlook.com, точно във време, в което Yahoo финализира мултимилиардна продажба на Verizon. Не е сигурно, дали тъкмо това е реалното положение на нещата, но действията на Yahoo те карат да се чудиш“, заключава Пол. Той съветва, че ако желаете да заобиколите забраната, може да се възползвате от един пощенски клиент (да речем Mozilla Thunderbird) да достигнете цялата си поща чрез POP, след което да я архивирате, след което да настроите пощата ви в Yahoo да изпраща автоматичен отговор на получени от вас писма с новия ви адрес, като обаче за всеки случай, ще се наложи известно време да си влизате в акаунта, за да сте сигурни, че познатите ви не са пропуснали това, че вече не посещавате пощата си в Yahoo.

0 коментара:

Публикуване на коментар